راه های ارتباطی :۲۲۲۶۹۴۰۱-021 ۲۲۲۶۹۴۰۲-021 ۲۲۲۶۹۴۰۴-021

ایمیل :

info@geotechpars.com

آدرس :

تهران، خیابان دستگردی، روبروی خیابان عمرانی، پلاک ۱۴۸، طبقه ۳، واحد ۳

0

سبد خرید

    سازه نگهبان خرپایی

    نمونه پروژه ها

    روش سازه نگهبان خرپایی چیست؟

    با تعریف مالکیت برای املاک شهری و تعریف عملیات مهار کششی یا دوخت به پشت  (Tieback) با روش ­های نیلینگ یا انکراژ به عنوان یکی از مصداق ­های تعرض به املاک و معابر مجاور، استفاده از پایدارسازی گود به روش سازه نگهبان خرپایی(Truss-Raker Construction) مورد توجه ویژه در پروژه­ های با عمق محدود قرار گرفته است.

    از دیگر سو روش هایی نظیر مهار متقابل استرات و اجرای سازه معکوس یا تاپ داون در پروژه­ های شهری به عنوان جایگزینی برای روش سازه نگهبان مطرح گردیده است. در ارتفاع کم و در مجاورت سازه ­های حساس روشی نظیر سازه نگهبان خرپایی قابل استفاده می ­باشد.

    از محاسن اصلی این روش امکان ترکیب آن به دیگر روش­ های گودبرداری است. به عنوان نمونه، در دهانه کوچک پروژه و یا در کنج­ ها، استفاده از روشی نظیر مهار متقابل یا کنج (استرات) قابل بررسی خواهد بود. یا در برخی پروژه ها که امکام حفاری با روش های نیلینگ یا انکراژ در برخی اضلاع وجود دارد، میتوان در دیگر اضلاع از این روش استفاده کرد.

    این سازه دارای استاندارد قابل اشاره ­ای نبوده، کیفیت اجرا در عملکرد آن بسیار دخیل می باشد. طراحی اتصالات در این سیستم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده، بایستی با دقت بالایی انجام پذیرد. دیگر المان تاثیرگذار در این روش دیواره بین خرپاها است، زیرا عمده مسئولیت پخش بار خاک بر روی المان­ های فلزی این سازه بر عهده المان صفحه ه­ای دیوار می باشد که عموما بصورت شاتکریتی یا دیوار بتنی اجرا می­ گردد.

    در ارتفاع کم و در مجاورت سازه­ های حساس قابل استفاده می­باشد. از محاسن اصلی این روش امکان ترکیب آن به دیگر روش ­های گودبرداری است. از جمله معایب این سیستم می­توان به نیاز به فضای زیاد اجرا، مقاطع سنگین در ارتفاع زیاد و هزینه مصالح مصرفی اشاره کرد. هرچند بخشی از هزینه مصالح مصرفی برگردانده می­شود.

    این سیستم دارای استاندارد قابل اشاره ­ای نبوده، کیفیت اجرا در عملکرد آن بسیار دخیل می باشد. طراحی اتصالات در این سیستم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده، بایستی با دقت بالایی انجام پذیرد. دیگر المان تاثیرگذار در این روش دیواره بین خرپاها است.

    کاربرد های روش سازه نگهبان خرپایی (Truss-Raker Construction)

    سازه نگهبان خرپا
    سازه نگهبان خرپا

    پایدارسازی به روش سازه نگهبان خرپا و مهار متقابل

    مجموعه ژئوپارس با در اختیار داشتن ماشین آلات و تکنولوژی های روز دنیا و نیز داشتن تجربه و دانش روز جهت ارائه روش های نوین بهسازی خاک و پایدارسازی گود با استفاده از روش های جت گروتینگ،اختلاط عمیق خاک،میکروپایل،تاپ دان بتنی و فولادی،نیلینگ و انکراژ،مهار متقابل و سازه نگهبان خرپایی آماده ارائه خدمت به کارفرمایان محترم می باشد.

    موقعیت مکانی

    ارتباط با ما
    تهران، خیابان دستگردی، روبروی خیابان عمرانی، پلاک 148، طبقه 3، واحد 3
    info@geotechpars.com
    021-22269401
    021-22269402
    021-22269404
    ساعت کاری: از شنبه تا چهارشنبه : 8:00 الی 17:00

    پنج شنبه : 8:00 الی 14:00

    • راه های ارتباطی با ما
      آماده پاسخگویی به شما هستیم
    • ارسال ایمیل

      ارسال ایمیل برای ما

      پیام خود را ارسال بفرمایید



      • واتس اپ

        ارسال پیام برای ما